مرحله طراحی محصول اسباب بازی

مرجله طراحی محصول اسباب بازی

مرحله طراحی محصول در برگیرنده سه بخش ایده پردازی،  طراحی (هنری/صنعتی) اسباب بازی و  طراحی بسته بندی است. برای  ایده پردازی اسباب بازی، نیاز به دو نوع دانش فنی است شامل فرآیندها و تکنیک های ایده پردازی و شناخت ماهیت بازی، انواع بازی، کارکردهای بازی، نیاز مخاطبان در گروه های سنی مختلف می شود. به همین دلیل فناوری های ایده پردازی، به دانش فنی تدوین ایده محوری بازی و دانش فنی شناخت انواع بازی تقسیم بندی می شود. علوم مختلفی چون  روان شناسی،  علوم تربیتی،  جامعه شناسی،  مردم شناسی و علوم مهندسی و علوم هنری در تدوین ایده محوری بازی نقش بسزایی دارد که بنابر طراحی کسب و کار، نقش هر یک می تواند کم یا زیاد شود. از سویی دیگر نوع بازی و گروه سنی در ایده پردازی بازی بسیار موثر است. طراحی  اسباب بازی حرکتی برای گروه سنی پیش از دبستان با طراحی یک بازی رومیزی بزرگسال فرآیندهای بسیار متفاوتی دارند.

خروجی ایده پردازی، مستنداتی خواهد بود که بسته به نوع بازی شامل فناوری های  طراحی کانسپت،  مدل سازی،  تصویرسازی و  طراحی گرافیک است.

عملا دراین مرحله اسباب بازی طراحی می شود، در صورتی که در مرحله ایده سازی، عنصر اصلی بازی است و طراحی بازی صورت می پذیرد. طراحی (هنری/صنعتی) شامل ارگونومی محصول، شاخص های زیبایی شناختی، طراحی هنری اسباب بازی، تطابق محصول با نیازهای محتوایی مخاطبان متمرکز است.

کمتر صنعتی است که با صنعت بسته بندی سر و کار نداشته باشد و اسباب بازی نیز از این امر نه تنها مستثنا نیست، بلکه توجه به طراحی بسته بندی به اندازه طراحی خود اسباب بازی، امری مهم و استراتژیک است. به همین دلیل فناوری های این حوزه نیز در فناوری های صنعت اسباب بازی در نظر گرفته شده است.

×

پشتیبانی آنلاین شرکت ایده پردازان ریناس

×