فناوری های بازاریابی، توزیع و فروش اسباب بازی

بازاریابی اسباب بازی

امروزه مطالعات بازار و بازاریابی مقدم بر تولید و گاهی راه اندازی کسب و کار است. به همین دلیل، اگر کسب و کار بنای ارائه خدمات یا تولید کالایی را دارد،در وهله نخست باید به مطالعه بازار و تحقیق بازاریابی توجه نماید. با اینکه بازاریابی مفهوم جامع تری است که بر زنجیرها رزش احاطه دارد و باید به عنوان یک فرآیند پشتیبان در نظر گرفته شود، ولی به دو دلیل در اینجا بازاریابی در کنار توزیع و فروش در زنجیره ارزش صنعت اسباب بازی قرار گرفته است.

اول آنکه ظهور و بروز جنبه های اصلی بازاریابی در توزیع و فروش بیشتر دیده میشود و دوم آنکه در اینجا سعی شده هر بخش از زنجیره ارزش به گونه ای درنظر گرفته شود که یک کسب و کار بتواند مستقلا به یکی از این بخشها بپردازد.

همانگونه که هم اکنون نیز در صنعت اسباب بازی توزیع کنندگان بسیاری وجود دارند که بازاریابی و توزیع و فروش اسباب بازی تولیدکنندگان را بر عهده دارند.

با توجه به مواردی که ذکر شد، فناوری های بازاریابی، توزیع و فروش در سه بخش کلی دانش فنی مطالعه بازار، دانش فنی تدوین استراتژی و برنامه های بازاریابی و دانش فنی طراحی، اجرا و مدیریت کانال های توزیع تقسیم بندی شده است.

×

پشتیبانی آنلاین شرکت ایده پردازان ریناس

×