انواع بورد های الکترونیکی – بورد وایر رپ

بورد وایر رپ

سیم‌پیچ‌ها یا وایر رپ‌ها (Wire Wraps) در ابتدا برای تغذیه خطوط تلفن ساخته شدند و موفقیت‌های ثبت‌شده در آن کاربرد منجر به استفاده آن‌ها با بوردهای مدار شد. به همین دلیل است که امروزه ما این گزینه را داریم که با یک بورد وایر رپ کار کنیم تا از مزایای آن بهره ببریم. وایر رپ شامل یک بورد است که سوکت‌هایی روی آن نصب شده است. سوکت‌ها و اجزایی که بورد پشتیبانی می‌کنند، از طریق چندین لایه سیم پیچیده‌شده حول قطعات، سوکت‌ها و پایانه‌ها به هم متصل می‌شوند. این سیم‌ها را می‌توان با دست یا ماشین پیچاند و آن را به یک برد مدار بدون لحیم‌کاری تبدیل کرد.

با وجود نامعلومی نسبی اندازه بوردهای وایر رپ، این بوردها بسیار قابل اعتماد هستند و می‌توان از آن‌ها برای کاربردهای پیچیده استفاده کرد. دلیل این امر آن است که اتصالات وایر رپ برخلاف اتصالات لحیم‌شده یا بردبورد تحت تأثیر ارتعاش قرار نمی‌گیرند. نبود عناصر لحیم‌کاری نیز به این معنی است که آن‌ها کمتر در معرض خوردگی هستند و مقاومت الکتریکی کمتری دارند.

از نظر کاربرد، بردهای وایر رپ به‌صورت صنعتی در مدارهای مایکروویو و در اَبَررایانه‌ها استفاده می‌شوند. اما علی‌رغم نکات مثبت، بردهای وایر رپ گزینه‌های گران‌تری نسبت به سایر مواردی هستند که درباره آن‌ها بحث کردیم. همچنین، انجام کارهای نمونه‌سازی با استفاده از سایر گزینه‌ها نسبت به وایر رپ آسان‌تر است.

×

پشتیبانی آنلاین شرکت ایده پردازان ریناس

×